dinsdag 23 december 2008

vervolg

ook de mensen die je niet kent komen je met alle vriendschap van de wereld een zalige kerst wensen.
zuster adma, die toch al in de 70 zal zijn en toch nog vlotjes haar auto bestuurd, niet zo vanzelfsprekend in het verkeer in rio, doet ook altijd een gebed aan het begin van de rit.

vrijdagavond, ben ik met een aantal animatoren van amar op weekend vertrokken. de monitoren van duque de caxias vroegen of ik ook meeging en ik ben meteen op het aanbod ingegaan. ik kende niemand, sommigen van ziens, soms wel wat lqstig, collegas onder elkaar, zat ik daar zon beetje, maar wel heel goed voor mijn portugees, er waren ook toffe momenten, ze hebben me leren samba dansen, ze zeiden dat ik het al kon, enkel nog veel moest intrainen.
er waren ook een duitser en een italiaanse, die als vrijwilligers bij amar werken en hier al langere tijd verblijven. zij hebben me ook de samba ritmes geleerd.

nu zijn er 3 dagen vakantie voor kerstmis, vrijdag ga ik voor het eerst naar de afdeling van amar são cristovão, waar ze met echte straatkinderen werken, zowel dagcentrum als straathoekwerking.

de braziliaanse mode is echt verschrikkelijk. het brazilaans begint te beteren, ik versta meer en meer, bangelijk want taal is hier echt wel enorm belangrijk voor een goede ervaring!

veel groetjes, boas festas, feliz natal e bom ano novo!
groetjes, fien

1 opmerking:

Stan! Stan! Stan! uw eerste Fan! zei

Hey Hey, ziet er allemaal tof uit!!
laat iets weten hoe kerstmis daar was!!
waar ga je verblijven na de maand hostel?

wanneer mogen we eens afkomen :)

amai amai, ik ben stiekem een klein beetje jalours nu dat ik hier weer boven de boeken moet hangen!